Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Z Jihlavy do Prahy vlakem za 40 minut by se mohlo jezdit od roku 2030

Vysočinu s Prahou by do několika let mohla propojit vysokorychlostní železnice a cesta z Jihlavy do hlavního města by tak mohla trvat jen 40 minut. Ve čtvrtek o této možnosti diskutovali v Praze odborníci z celé Evropy. Kraj by tato trať ovlivnila jako žádný jiný region. Nejen tím, že by přes něj měla vést. Měla by i napojit stávající železniční uzly.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Toranoko

Me by stacilo,

kdyby to netrvalo 2.5 az 3 hodiny, dalo se z Brodu dostat i vecer ;-D a nezrusili temer vsechny prime spoje.

Vlakama jezdim odjakziva radeji, ale trasu Praha-Jihlava uz jsem vzdala davno (jeste do skoly jsem dojizdela, jel primy a nemusely byt rezervace) Ted uz na to fakt pecu :-)

Jihlava-Brno se jeste jakz takz da..

0/0
21.5.2011 11:40

Krokodýl

Re: Me by stacilo,

S prominutím - právě trať č.240, tedy Jihlava-Třebíč-Brno je nejžalostnější. Trať je na dnešní poměry značně pomalá, na víc jak polovině trati jezdí vlaky sotva 60 km/h! Rychlejších úseků je tam jako šafránu. A není doposud elektrifikovaná, i když se o tom v poslední době často mluví (ale bohužel jen mluví).

Jediná výhoda je, že tu jezdí přímé spoje, ať už osobní vlaky, spěšné nebo rychlíky. Ale ta doba, než tam dojedete...!

0/0
23.5.2011 19:15

Toranoko

Re: Me by stacilo,

Promijet mi nic nemusite ;-D ani ja vam ;-D

Ja mam tu trat rada - a kdyz jsem jezdivala do Brna, trvalo to autobusem cca hodinu a pul, vlakem dve, ale zase se prijelo primo na hlavak, a ne nekam do kamsi na zvonarku, nemluvim o tom, ze nebylo na urcite doby mozne sehnat mista.. Samozrejme to zamichala Studentka, ta stavi u Grandu..

A navic do Brna sednu a jedu, do Prahy se jeste navic musi prestupovat - nemluve o tom, kdyz to ma trochu zpozdeni a ujede vam v Brode pripoj...

0/0
24.5.2011 6:21

Krokodýl

Re: Me by stacilo,

Jasné. :-)  Přímé spoje dělají hodně. Chtěl jsem jenom říct, že trať Brno-Jihlava je sice hezká, ale značně pomalá.

0/0
24.5.2011 20:57

Krokodýl

Veleblbost

To už novináři neví, co by napsali za hovadinu? Ten projekt je sice hezký, ale příštích 50 let nerealizovatelný. Modernizace a elektrifikace trati č.241 (Brno-Třebíč-Jihlava) měla být už dávno hotová, místo toho se její zahájení už 10 let úspěšně oddaluje. A poslední ministři dopravy odsunuli tento projekt na neurčito. Z finančních důvodů.

A to se jedná jen o modernizaci stávají tratě. Výstavba zbrusu nové rychlotratě je holý nesmysl. Na to tady nejsou peníze a ještě hezkých pár let ani nebudou.

Tady se zase novináři trefili vedle - novinářská kachna jako prase...

0/0
20.5.2011 13:29

cookees

Re: Veleblbost

Aha a jak to že na rychlotratě mají peníze v Turecku, Maroko, Iránu, Argentině?

Pokud se nebudou stavět další dálnice které kromě R35 a tedy dodělání D8 nejsou již třeba tak peněz bude dost

0/0
20.5.2011 20:37

kretzschmar

Re: Veleblbost

podivej se jake se tam vyplaci (nebo spis nevyplaci) socialni davky, duchody atd... pak ti to mozna dockvakne ;)

0/0
21.5.2011 10:37

Krokodýl

Re: Veleblbost

Tak jinak - rychlotratě budou i u nás, ale rozhodně ne na úseku Brno-Třebíč-Jihlava-H.Brod. A pokud ano, tak jistě ne dřív, jak za 50 let.

Na této trati měla proběhnout elektrifikace a modernizace (a zvýšení rychlosti). Nejdříce v 50-tých letech - přednost dostala trať z Brna do Žďáru. Pak v 80-tých letech - zůstalo jen u výměny mostů, po revoluci se další realizace projektu pro nedostatek peněz odložila na neurčito. Další termín - rok 2006, odloženo na rok 2011. A letos ministr dopravy V.Bárta zahájení modernizace tratě opět odložil na neurčito - z důvodu nedostatku peněz.

A dále - původní projekt počítal jen s elektrifikací (vlaky měli nadále jezdit 60-80 km/h, přičemž na více jak polovině trati se jede sotva těch 60 km/h) - náklady 4,5 milardy Kč. EU a SŽDC požadovaly odstranění pomalých jízd - po úpravě projektu na nový rychlostní limit 80-120 km/h náklady cca 12 miliard Kč. Ani na tohle se peníze nenašly. Kde chcete vzít necelých 100 mld na výstavbu dráhy z Brna do Jihlavy ???

0/0
23.5.2011 15:30

preachers

fakt jo???

;-D;-D;-D

0/0
20.5.2011 12:11

comePack

ono je dneska 1.4.

? 8-o

0/0
20.5.2011 10:29







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.