Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Na Budínce leží torzo kříže, který uctil památku zabitých Němců

Na místě poválečného masového hrobu Němců na louce Budínka se objevilo torzo dřevěného kříže, který neznámý vandal zničil letos v březnu. Jeho zlomenou horní část tam lidé našli právě v den 66. výročí tragických událostí spojených s koncem války v Dobroníně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

ftdolton

Njn,

článek plně odpovídá úrovni tohoto webu - až někde ve třetím odstavci se poprvé správně uvádí, že jde možno o hrob Němců, možná zabitých ....

Rv

0/0
20.5.2011 8:31

WTFxB3

Kříže v polích a na kostelích

nám všem za pár let stejně zatrhne horda muslimů, které s požehnáním Eurohujerů budeme povinně adoptovat a přijímat za bratry na našich územích a to vše se silnou podporou dnešních zastánců nesmyslu zvaného multikulturní EU-tedy i ona antifa a expertní kavárenští politologové, kulturní obrozenci, zhulenci v čele s Bobem, zkorumpovaní politici a další pakáž, která semknutá s kýmkoliv si vždy najde důvod k protestu proti čemukoliv, aniž by dohromady věděli o co vlastně GO!

A tak pes je vlastně zakopanej ne půl století za námi - máme ho před nosem.

PROBUĎTE SE

Přestaňte dávat Wildersům a jim podobným nálepku neonacista, rasista, ultrapravičák, xenofob a podobně! Nezavírejte jim ústa a nechte je mluvit, ale hlavně je poslouchejte! Jako Evropa se řítíme do pěkného průseru a vy se tady a to bez pardonu „šťouráte“ ve sto let staré hlíně. Komu ku prospěchu? Mrtvé nevzkřísíte-oni určitě už svůj klid dávno našli.

Otevřete oči, jinak hrobů bude víc a vůbec nikdo na nich nepostaví ten Váš kříž

0/0
19.5.2011 22:40

skrbling

Zamindrákovanost

Tohle je prostě prasárna nejhrubšího zrna. Je 70 let po válce a ti lidé, co tam leží, nejspíš nic špatného neudělali. A konec konců, i kdyby, na důstojný hrob má nárok každý.

Potkat ta hovada, která si takhle kompenzují mindrák bůhví z čeho, musel bych si před nimi odplivnout.

0/0
19.5.2011 17:22

enola_gay

Re: Zamindrákovanost

vidím to stejně

0/0
19.5.2011 17:35

Draggo

Re: Zamindrákovanost

mas recht, mozna ti lidi opravdu nic spatneho neudelali, mozna to jsou totiz zavrazdeni veznove pochodu smrti a pokacet jim kriz je amoralni.

0/0
19.5.2011 17:53

2alsata

Re: Zamindrákovanost

Jen je třeba si taky uvědomit, co vyváděly ty bestie, když je v květnu 1945 hnala Rudá armáda. Už byl konec války a vraždilo se a vypalovalo, jako na běžícím páse. Jako by nestačily ty oběti v průběhu války! Může se pak někdo divit vzniklým emocím?

0/0
19.5.2011 18:26

skrbling

Re: Zamindrákovanost

Ale velké kulové. Nejpozději od zprávy o smrti Hitlera měl každý německý voják v podstatě jen jednu myšlenku: jak rychle zdrhnout na západ a vzdát se Američanům, protože nikdo nechtěl padnout do rukou Rusům. V květnu 1945 byla armáda, resp. její zbytky totálně demoralizované a všichni věděli, že je konec. Pár fanatiků se samozřejmě našlo, ale že se "vraždilo se a vypalovalo, jako na běžícím páse" je absolutní blud.

0/0
19.5.2011 19:02

pablo23

Re: Zamindrákovanost

no, to bych se přel, stačí si najít masakry ve Velkém Meziříčí či v Třešti ( a mohli bychom pokračovat). Ale jinak souhlasím, ti lidé, kteří nejsou schopni se vyrovnat skoro po 70 letech s tím, že se uctí památka civilistů jsou odporní ubožáci - tím oslavují zvěrstva páchaná RG apod. Proč nejdou taky zneuctít právě ty nevinné v Třešti a Velkém Meziříčí...

0/0
20.5.2011 10:47

skrbling

Re: Zamindrákovanost

Jistě, však jsem psal, že fanatici byli a k řadě incidentů došlo dokonce i po oficiálním ukončení bojů, o tom není sporu, ale už rozhodně nešlo o nějakou masovou genocidu. Normální řadoví vojáci se vesměs snažili rychle dostat domů.

Se zbytkem Vašeho příspěvku bezezbytku souhlasím.

0/0
20.5.2011 13:51

Novakbob111

Zavrazdeni cesti nemci

200 000? Je to realne cislo????

0/0
19.5.2011 17:21

skrbling

Re: Zavrazdeni cesti nemci

Já si myslím, že na počtu nesejde. Hlavní je si přiznat, že jsme nebyli jen chudinky ublížené, ale taky pěkné svině, které když dostaly příležitost, neštítily se ničeho. Samozřejmě, nelze házet všechny do jednoho pytle, což platí jak pro Němce, tak pro Čechy.

0/0
19.5.2011 17:24

apokalypsa

Re: Zavrazdeni cesti nemci

Vzdycky kdyz ctu podobne reakce, podivam se na vsechny ty hajlujici Nemce, na vsechny ty plynove komory v koncentracnich taborech, kde byly zavrazdeny miliony lidi. A pak si reknu, ze odplata byla naprosto pochopitelna.

0/0
19.5.2011 17:35

skrbling

Re: Zavrazdeni cesti nemci

Pochopitelná? Možná, v rámci jakési frustrace. Legitimní? V žádném případě. Ti zavraždění nebyli ti samí, co vraždili v koncentračních táborech. Jen shodou okolností mluvili stejným jazykem. Ostudná? Rozhodně. Co se stalo, stalo se, ale měli bychom si aspoň umět přiznat, že někteří z našich předků holt šlápli vedle a že není nač být pyšní.

0/0
19.5.2011 17:43

apokalypsa

Re: Zavrazdeni cesti nemci

Proc by to nemohli byt ti sami Nemci? Presne tak to totiz bylo - bezni Nemci - volali, ze chteji zpatky do Rise, vyhaneli Cechy z pohranici a slouzili v SS, wehrmachtu, RAD a jinde. Klasika - to oni, ne my...Ale kdo byli ti "oni" ?

0/0
19.5.2011 18:43

skrbling

Re: Zavrazdeni cesti nemci

Ve slušném státě se podezřelý ze zločinu postaví před řádný soud a ten případně rozhodne o vině. Vraždit civilisty je svinstvo, i kdyby to NSDAP volili. Občan není odpovědný za činy své vlády.

BTW: do wehrmachtu a pozdeji i do waffen SS se rukovalo, tam nikdo neměl na výběr.

Po listopadu 1989 se u nás s komunisty jednalo v rukavičkách a podle práva, následkem čehož nebyl prakticky nikdo potrestán. Není to správné, ale je to pořád lepší, než co se dělo po válce.

Ale i kdyby nic z výše uvedeného neplatilo, i kdyby v té zemi leželi ti nejbrutálnější váleční zločinci, tak pořád mají právo na řádný hrob. Tečka.

0/0
19.5.2011 18:59

apokalypsa

Re: Zavrazdeni cesti nemci

Takove pravo rozhodne nemaji. Pokud mel nekdo zaludek na to, aby chladnokrevne zplynoval nevinne lidi, aby dokonce nicil hroby (viz treba Lidice), tak takove bestie nemaji pravo ani na hrob. Povalecnou pomstu Cechu na Nemcich naprosto chapu. Pokud by vyhrala protistrana, Cesi by umirali behem odsunu nekam na Sibir (to v tom lepsim pripade). Nemci dostali lekci a ja doufam, ze se z ni poucili.

0/0
19.5.2011 19:24

skrbling

Re: Zavrazdeni cesti nemci

Na hrob má právo úplně každý. Pokud ho někomu upíráte, jste stejná zrůda, jako ti nacističtí zločinci. Kromě toho, ti lidé v tom hrobě s pravděpodobností hraničící s jistotou nikomu neublížili, jenom měli pech, že shodou okolností mluvili německy.

BTW: realita byla taková, že na téhle "odplatě" se zpravidla nejaktivněji podíleli nejochotnější kolaboranti, kteří celou válku donášeli na gestapo a pak se z nich zázrakem přes noc stali nejzásadovější vlastenci. O pár měsíců a let později nezřídka plynule pokračovali ve službách StB. Zkrátka samý výkvět.

0/0
19.5.2011 21:17

apokalypsa

Re: Zavrazdeni cesti nemci

Znovu opakuji: vzhledem k tomu, co nekteri Nemci provadeli, tak s prvnim zavrazdenym clovekem o takove pravo prisli. Nemci dovedli zabijeni do stredovekych rozmeru: vrazdeni dle narodnostniho klice, vrazdeni zen, deti, nemocnych, muceni, testovani na lidech, ...takove bestie si hrob rozhodne nezaslouzi.Rv

0/0
20.5.2011 8:27

skrbling

Re: Zavrazdeni cesti nemci

Ano. Někteří Němci. To je právě to. Ten princip kolektivní viny mi přijde dost odporný. Po 89 se v Rakousku objevovaly nápisy "Cesi nekrast tady.". Docela mě to lezlo krkem (slušně řečeno), protože jsem jim nikdy nic neukradl. Tak tohle je stejné, jenom mnohem horší.

0/0
20.5.2011 13:54

Draggo

Re: Zavrazdeni cesti nemci

tak kdyz se do toho zapoctou Zide nemecke narodnosti povrazdeni v koncentracich, tak by to mohlo byt. :-P

0/0
19.5.2011 17:55







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.