Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pokácení kříže na louce Budínka nebyl trestný čin, rozhodla policie

Případ poškození dřevěného kříže na louce Budínka u Dobronína na Jihlavsku, kde byl nalezen hrob možného poválečného masakru, policisté odložili. Neznají totiž pachatele. Navíc se podle nich se jedná jen o přestupek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

WTFxB3

Kříže v polích a na kostelích

nám všem za pár let stejně zatrhne horda muslimů, které s požehnáním Eurohujerů budeme povinně adoptovat a přijímat za bratry na našich územích a to vše se silnou podporou dnešních zastánců nesmyslu zvaného multikulturní EU-tedy i ona antifa a expertní kavárenští politologové, kulturní obrozenci, zhulenci v čele s Bobem, zkorumpovaní politici a další pakáž, která semknutá s kýmkoliv si vždy najde důvod k protestu proti čemukoliv, aniž by dohromady věděli o co vlastně GO!

A tak pes je vlastně zakopanej ne půl století za námi - máme ho před nosem.

PROBUĎTE SE

Přestaňte dávat Wildersům a jim podobným nálepku neonacista, rasista, ultrapravičák, xenofob a podobně! Nezavírejte jim ústa a nechte je mluvit, ale hlavně je poslouchejte! Jako Evropa se řítíme do pěkného průseru a vy se tady a to bez pardonu „šťouráte“ ve sto let staré hlíně. Komu ku prospěchu? Mrtvé nevzkřísíte-oni určitě už svůj klid dávno našli.

Otevřete oči, jinak hrobů bude víc a vůbec nikdo na nich nepostaví ten Váš kříž…

0/0
19.5.2011 22:39

Karficek

hm

Stejne je to zvlastni co poprasku nadela pokaceni dvou slepenych klacku do krize, at uz je to symbol cehokoliv. Ja v tom vidim jen ty klaciky

0/0
18.5.2011 12:21

jjking

Zbytečné kříže

Kříž je symbol křesťanský. Nikdo mrtvé nezná, nikdo neví, zda to vůbec křesťané byli. Je to zbytečné gesto horlivců, co vnucují ostatním svoji symboliku. Na každém rohu někdo umřel a nechci na každém rohu vidět křesťanský kříž. To, co patří k historickým památkám, má svůj dobový význam a to je OK. Samozřejmě, pokud někoho kdokoliv zabil, nechť se to vyšetří a v souvislostech vyhodnotí jako poučení pro další generace. Proboha ale, jen ne zase další památníky.

0/0
18.5.2011 12:18

sdv

Re: Zbytečné kříže

Památník na místě, kde byl hromadnej hrob lidí, který semlela doba, ať už byli jakýkoliv národnosti (čech/rus/němec/cikán), má svůj význam. Obzvlášť, když ta doba není zase tak vzdálená. Nemusí to bejt kříž, může to bejt malej pomníček, může to bejt nějakej ušlechtilej strom a vedle infotabulka...

0/0
18.5.2011 14:36

King_Feanor

antifa?

nejsou to ti, cop se chodí "modlit" na místa, kudyma má zrovna náhodou procházet pochod neionacistů. Možná by si to měli v hlavě srovnat...;-D

0/0
18.5.2011 9:43

3dzery

Re: antifa?

R^;-D

0/0
19.5.2011 12:25

Isaac Rokosowski

Re: antifa?

Ano to jsou oni, co je na tom k smíchu? :-) Když stát nechá ty neonacisty se tam procházet nedivím se, že slušní lidé se zvednou. Co by si měli v hlavě srovnat prosím? Antifašista to má v hlavě srovnaný, nebo myslíte že ne? Neměli by si to v hlavě srovnat spíš přívrženci neonacismu, fašismu a jiní antivlastenci? Smutné je, že se většinou na národ odvolávají, ačkoliv největší Čeští vlastenci byli právě antifašisté v době 2 S.V. Neonacista v zemi se slovanskou tradicí je neuvěřitelné, nechápu proč jsou tací antivlastenci :-/ Mohu se zeptat, proč Vám přijdou k smíchu Antifašisti a ne neonacisti?

0/0
19.5.2011 13:22

King_Feanor

Re: antifa?

neonacisté jsou k pláči, ne k smíchu, když jsou tak blbí a neví, co by nás čekalo.

A tito "antifašisti"? Jsou to jen anarchisté, budme rádi, že sou na kraji společnosti jako ti nácci! Kdyby se někdy dostali k moci, tak po nich bude podobně mrtvých, jako po komunistech či nacistech... Tyto lidé nejdou srovnávat s vlastenci, antifašisty za války! To je hrdionský čin podřezat kříž někde uprostřed pole, když za to nic nehrozí... ale kolik českých antifašistů udělalo něco za války? Dokud byl nacistický režim pevný, tak se tu de facto nic nedělo...

0/0
19.5.2011 14:43

Pan z ýhojte

A čí je to pole?

"...(kříž) který zde spontánně umístila loni v srpnu ... trojice dobronínských mužů"

Mě by spíš zajímalo, jestli je to pole jejich a kdo jim dovolil sázet tam kříže ;-O

To  je jako, kdybych si doprostřed cizího lesa zasadil smrk a potom se divil, že "mně" ho někdo pokácel Rv

0/0
18.5.2011 9:13

TI59

Re: A čí je to pole?

cizí pole a v tom poli cizí hromadný hrob cizích obětí ...

0/0
18.5.2011 9:23

venenum

Re: A čí je to pole?

Jestli on není spíš přestupek stavět kříž na cizím pozemku ? Myslím, že na tom něco bude.

Ostatně kdybychom postavili kříže všude, kde se pod zemí nacházejí nějaké kosterní pozůstatky lidí, mnohá města by se změnila v neobyvatelné hřbitovy... K opravdové pietě naštěstí žádné kříže nepotřebujeme.

0/0
18.5.2011 9:47

Stanicio

cena

To ten kriz byl asi minimalne pozlacnej, nebo cena dreva extreme stoupla. 2500 za dva hronolky? :-/

0/0
18.5.2011 9:02

TI59

Proč se to nevyšetří ?

Protože některé hroby se ničit mohou a některé jiné nesmí. A v tomto hrobě neleží ty správné oběti. Je smutné, že ani pro mrtvé neplatí stejná práva.

0/0
18.5.2011 8:58

33anubis33

Dle výsledků DNA

0/0
18.5.2011 8:57

33anubis33

Re: Dle výsledků DNA

se nejedná o předky údajných pozůstalích dobronínských němců, mohou to být i češi popraveni němci. Ale po tom už nikdo nejde.

0/0
18.5.2011 9:00

Stanicio

Re: Dle výsledků DNA

mozna sel a proto to nekdo rozbil.

0/0
18.5.2011 9:03

sdv

Re: Dle výsledků DNA

čímž to defakto potvrdil

0/0
18.5.2011 9:22

proost

Je to hnusné

V jiné diskusi se vyjadřuji ke Klausovu postoji na vyjádření Sudetských němců k odsunům. Podporuji co řekl Klaus a jednoznačně s ním souhlasím. Zde se ale musím zastat toho, kdo postavil ten kříž. Oběti jsou oběti, mají mít svoji důstojnost a každý kdo ničí hroby, případně takovéto symboly, je slaboduchý ničema (neřeknu to tak, jak si doopravdy myslím, protože by to potom bylo cenzorováno). Pieta by měla být přiměřená a rozumná, ale nikdo by ji neměl ničit. Tohle dělali komunisti třeba s židovskými hřbitovy, německými hřbitovy v pohraničí a podobně. Je to nedůstojně a hrozně, hrozně nízké.

0/0
18.5.2011 8:50

Hnev lidu

Re: Je to hnusné

A ty víš kdo v tom hrobě leží a co bylo příčinou smrti ? Tak to jsi dobrej, protože zatím ani archeologové to netuší. Takže než se začne plivat na "české" vrahy a tavět pomníky, bylo by dobré nejdřív zjistit, o co tam jde.

0/0
18.5.2011 9:11

sdv

Re: Je to hnusné

Archeologové asi ne, ale místní to určitě vědí...

0/0
18.5.2011 9:22

proost

Re: Je to hnusné

Ať tam leží kdo chce - kácet pomníky a kříže je hnus.

0/0
19.5.2011 16:19

jjking

Zbytečné kříže

Kříž je symbol křesťanský. Nikdo mrtvé nezná, nikdo neví, zda to vůbec křesťané byli. Je to zbytečné gesto horlivců, co vnucují ostatním svoji symboliku. Na každém rohu někdo umřel a nechci na každém rohu vidět křesťanský kříž. To, co patří k historickým památkám, má svůj dobový význam a to je OK. Samozřejmě, pokud někoho kdokoliv zabil, nechť se to vyšetří a v souvislostech vyhodnotí jako poučení pro další generace. Proboha ale, jen ne zase další památníky.

0/0
18.5.2011 8:26

proost

Re: Zbytečné kříže

A proč ne? Jsou tam pohřbení? Jsou. Zaslouží si pietu? Podle mně zaslouží, ať to byl kdo chce. Není vhodné zapomínat - ani na to kdo rozpoutal válku, ani na její oběti z koncentráků, Lidic, ze všech bojišť, z Ruských (i jiných) měst, na domorodé obyvatelstvo v Tichomoří, ale ani na oběti poválečných excesů. Na nic by se nemělo zapomínat.

0/0
18.5.2011 8:54

venenum

Re: Zbytečné kříže

Co je to za pietu dřevěný laťový kříž v poli ??? Nebylo by lepší je exhumovat a důstojně pohřbít na normálním hřbitově ??? Pomník pak může být tam.

0/0
18.5.2011 9:51

sdv

Re: Zbytečné kříže

ano, všechno špatné vymazat z paměti a nepřipomínat to... nehodí se to do dnešní skvělé doby...  ale vlastně jste si sám odpověděl - taky chcete poučení pro další generace - a co je památník jiného, než připomínka k poučení dalších generací? ...protože to špatné se nedělo jenom "daleko od nás" - na frontě, v Praze, v pohraničí .... dělo se to i za našimi humny, možná i naši dědové a pradědové nemají úplně čisté ruce a nejradši by na tu dobu zapomněli...

0/0
18.5.2011 8:59

jjking

Re: Zbytečné kříže

Jak tu psal již někdo jiný. Pieta ano, ale na správném místě. Na to jsou hřbitovy. Takže exhumovat, zjistit pokud možno, kdo to byli a uložit na hřbitov. K tomu malý pomník s komentářem, proč zahynuli, kdo to způsobil a jaké je poučení pro budoucnost. Máte s tím problém? Kříž na každém místě, kde někdo zemřel, je nesmysl. Je to snaha menšiny vnutit svoje světonázorové symboly většině. K čemu je na kraji pole uprostřed přírody do kraje řvoucí čtyřmetrový kříž? Co se tím říká normálním lidem? Je to jen zbytečná exhibice.

0/0
18.5.2011 12:38

sdv

Re: Zbytečné kříže

částečně souhlas, forma i umístění by mělo být přiměřené, na druhou stranu, pokud to nevadí majiteli pozemku, tak proč ne, proč chcete určovat majiteli, co si postaví na svém území? .... protestujte třeba proti fotoelektrárnám, nebo větrníkům, ty hyzdí krajinu mnohem víc, než nějakej kříž.... ... ostatky klidně přesuňme na hřibitov, ale proč by nemohl být u cesty nebo na kraji pomník a na něm info, "stalo se to právě tady"? jistěže nejsem pro to, aby se za každého jednotlivce stavěl pomník, ale tady snad zařvalo víc lidí, ne? 

"Je to snaha menšiny vnutit svoje světonázorové symboly většině." - jste totálně mimo, k tomu nelze víc dodat...

0/0
18.5.2011 14:17

King_Feanor

Re: Zbytečné kříže

asi tak na 99% je jisté že to křestaané byly... pochybuji, že by Němci před válkou byli nějací bolševici, kteří žádnou víru nemají...

0/0
18.5.2011 9:46

pravicovyruger

ANTIFA - hlupáčtější reakci ve jménu "antifašismu"

a lepší nálepku sama sebe feťáčci dát nemohli. Podříznou kříž zmasakrovaných lidí "těch fašounů" a ještě se pod svůj ubožácký čin podepsali - asi byli ze svého hrdinského činu tak  euforizovaní, že si v noci nemuseli šlehnout.

0/0
18.5.2011 8:18

martas38

Re: ANTIFA - hlupáčtější reakci ve jménu "antifašismu"

Ta nálepka nejspíš sloužila ke zmatení vyšetřování.

0/0
18.5.2011 8:25







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.