- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
vozíčkář.A je z Vysočiny.To Hřebenář nerozleží
Dnes se téměř všude, jak v MHD, tak v linkové dopravě pořizují pro zajištění bezbariérovosti nízkopodlažní autobusy. Ty přinášejí výhody nejen pro vozíčkáře, ale i pro lidi s kočárky nebo jen pro ty, kteří se do schodů hůře pohybují. To ani není předběhnutí doby, ale splnění jednoho z požadavků na moderní dopravu roku 2010.
ICOM místo toho kupuje autobusy se schody, ale s plošinou navíc, kterou zřejmě využijí jen vozíčkáři.
Na většině míst kraje Vysočina zůstaly jízdní řády autobusů několik desítek let téměř beze změn a dnes již neodpovídají potřebám lidí. Autobusů jezdí jen několik denně (o víkendu vůbec) což nemůže řadě lidí vyhovovat, na tuto dopravu nespoléhají a zajišťují si dopravu jinak.. Dost možná těchto několik spojů, kdy na řadě míst jezdí poslední ranní spoj už o půl osmé ráno, ale poslední spoj ze města jede až po poledni, nevyhovuje ani vozíčkářům - proč by měli čekat několik hodin ve městě...
V některých krajích se situace v poslední době zlepšila. Na Vysočině ne.