Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Na dálnici znovu začali pracovat dělníci, řidiči budou muset zpomalit

  11:11aktualizováno  11:11
Na nejstarší české dálnici D1 se po zimní přestávce rozběhnou modernizační práce. Řidiči tak budou muset znovu počítat s řadou omezení. První drobná změna už nastala u Lhotky nedaleko Velké Bíteše.

Po zimě byly opět zahájeny práce na dálnici D1. Jako první přichází na řadu úsek mezi Lhotkou a Velkou Bíteší. Exit 153 ve směru na Tasov je zde uzavřen. | foto: Petr Lemberk, MAFRA

„Vzhledem k dobrému počasí můžeme zahájit přípravné práce mezi Lhotkou a Velkou Bíteší již nyní začátkem března. Naším cílem je zahájit modernizaci levého jízdního pásu na přelomu března a dubna,“ konstatoval generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Jan Kroupa.

Od minulého čtvrtka je uzavřena polovina mimoúrovňové křižovatky na exitu 153. Ve směru na Brno zde auta z dálnice nesjedou ani na ni nenajedou. Toto omezení bude trvat do čtvrtka příštího týdne.

Ve stejné dny, ale mimo dobu dopravní špičky, je omezen provoz i v pravých pruzích u tohoto exitu i u sjezdu dalšího - na Velkou Bíteš na kilometru 162. „Každý čtvrtek a pátek od 15 do 20 hodin a v době přerušení prací musí být omezení odstraněno,“ dodal mluvčí ŘSD Jan Studecký.

Tím ale práce na dálnici teprve začínají. Podle ŘSD jde o přípravu na podstatně citelnější omezení. Na taková, na jaká byli řidiči zvyklí loni. „Vůbec z toho nemám radost. Ale je fakt, že dálnice totální opravu potřebuje,“ konstatoval řidič Pavel Smetana. Několikrát týdně jezdí po dálnici od Jihlavy do Brna.

Na Vysočině budou pokračovat práce v úsecích Loket - Hořice, Větrný Jeníkov - Jihlava a Lhotka - Velká Bíteš. Na prvním půjde jen o nedodělky, u zbylých se bude modernizovat celý jízdní pás na Prahu.

Jezdit se bude maximálně osmdesátkou

Mezi Lhotkou a Bíteší se naplno začne pracovat nejpozději na konci března, u Jihlavy na přelomu března a dubna. „V průběhu modernizace levých jízdních pásů budou na řidiče čekat dopravní omezení, která již znají z loňského roku. Provoz bude veden v režimu 2+2 jízdní pruhy v pásu směrem na Brno, rychlost bude omezena na 80 kilometrů v hodině,“ popsal Jan Studecký.

V letošním roce má jedno omezení na Vysočině přibýt, opravovat by se měl začít úsek mezi Měřínem a Velkým Meziříčím. U tohoto úseku ale ještě není znám dodavatel ani termín omezení.

V tomto úseku dálnice D1 v 80. letech sloužila jako záložní armádní letiště. I když už se k těmto účelům nepoužívá, byl jí tento status ponechán. A možné využití k přistávání a vzletu vojenských letadel zůstane i při rekonstrukci zachováno.

„Jde zejména o zachování dvouprocentního příčného sklonu, zpevněn bude střední dělicí pás, oba směry oddělí betonová svodidla. Nutný je i širší dálniční most, zachování nezpevněného manipulačního prostoru a vedení kanalizace a kabelů po stranách dálnice,“ popsal už dříve Studecký. Dálnici v úseku podél Stránecké Zhoře však nebude třeba rozšiřovat.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Voda pro Prahu - Vodní nádrž Želivka
Vodohospodáři chtějí omezit zemědělství kolem Želivky, obyvatelé reptají

U Želivky je krásně, ale téměř se zde nedá žít. To je pocit, kterému často propadají lidé, kteří bydlí v blízkém okolí vodní nádrže Švihov. A možná se ještě...  celý článek

Lukáš Fous zpočátku nebyl žádným velkým filmovým fanouškem, jenže pak se dostal...
Spontánní nápad na letní promítání v Jihlavě narazil, nestihl razítko

Hradební parkán u Brány Matky Boží v Jihlavě je přes léto otevřený veřejnosti. Když tam ale chtěli lidé z kina Dukla promítat v srpnu po setmění zdarma filmy...  celý článek

Nehoda dodávky, která narazila do návěsu kamionu na 93,5. kilometru ve směru na...
Řidiči to neubrzdili. Dvě smrtelné nehody na D1 měly stejný scénář

Opět náraz do kamionu, který stál kvůli koloně nebo předchozí nehodě. Na dálnici D1 na Vysočině zemřel tento týden už druhý řidič, který cestou ve směru na...  celý článek

Rozhovor s Vítězslavem Ivičičem: Nikdo nechce číst, že je buran
Rozhovor s Vítězslavem Ivičičem: Nikdo nechce číst, že je buran

Člověk, který vybočuje nejen svým osobitým stylem, ale také svými kritickými názory.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.