"Hodnocení živnostníků probíhalo tak, že jsme v deseti kategoriích dávali známky jako ve škole. Nejnižší počet bodů získal Dušan Tripal," vysvětlil jeden z porotců Roman Mikluš.
Odbornou porotu telčský podnikatel zaujal hlavně důrazem na ekologii, neutuchající energií, invencí a také novým vynálezem - papírovými briketami. Tripalova firma nabízí řešení spojená s nepohyblivými zásobami obalů, především kartonáže.
VýsledkyŽivnostník Firma |
Živnostník s velkými plány, který se dobře umístil i v předchozích ročnících, si letos odnesl ceny hned dvě. Porota jej ohodnotila jako výjimečného i v podkategorii Vodafone byznys rebel.
"Hlavními důvody, proč jsme tuto cenu udělili právě Dušanu Tripalovi jsou jeho podnikatelské ambice a schopnost rozvíjet svůj byznysový plán," uvedl další z členů poroty Andrej Straka.
Druhou podkategorií je Odpovědná firma roku, jíž se stala společnost Adélka. Ta jinak získala pomyslnou bronzovou medaili.
Na hodnocení firem se podílí Hospodářská komora
To v kategorii firem hodnocení tak jednoznačné nebylo. Porota se na něm podílí pouze padesáti procenty, zbývající polovinu zaujme stanovisko Hospodářské komora, která hodnotí ekonomické údaje. To také s pořadím zamíchalo.
"Vítěze, kterým je společnost Neosolar jsme ohodnotili tak, že by zaujala třetí místo. Díky ekonomickým výsledkům se však posunula na zlatou příčku," vysvětlil Straka.
Jihlavská společnost Neosolar vznikla v roce 2002, v současné době má pět zaměstnanců a zabývá se ekologickými technologiemi, jako jsou fototermické a fotovoltaické elektrárny, tepelná čerpadla a další produkty. Kromě výroby se věnuje i vývoji v této oblasti.
Živnostník roku a Firma rokuSoutěž s pětiletou tradicí probíhá po celé České republice. "Letos se do soutěže na Vysočině přihlásilo 236 firem a 121 živnostníků, bylo tedy z čeho vybírat. Zaznamenáváme pozvolný nárůst přihlášených. Z celé České republiky jsme letos obdrželi 4 132 přihlášek k oběma kategoriím," upozornil Karel Goldmann ze společnosti Firma roku, Živnostník roku, která soutěž pořádá. Hlavní aspekty, proč se soutěž vůbec pořádá, jsou podle Goldmanna více než jednoduché. "Usilujeme o to, abychom dokázali, že čeští podnikatelé jsou konkurenceschopní zahraničnímu kapitálu a investorům a mají výborné nápady," uvedl Goldmann. Obě dvě soutěže nabízí vítězům hlavně marketingovou propagaci. Podle ohlasů navíc u soutěžících, kteří se umístí v první desítce krajských kol, rapidně stoupá obrat. Regionální vítězové postupují do celostátních kol, kde se utkají s nejlepšími firmami a živnostníky z ostatních regionů. "Své" živnostníky budou moci lidé poslat na přední příčky prostřednictvím sms, které mohou posílat od 22. října do 21. listopadu. Vítěze v kategorii firem vybere odborná porota 13. listopadu a slavnostní vyhlášení obou kategorií proběhne 2. prosince. |