Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Bruslaři a cyklisté poprvé vyzkoušeli nový obchvat Moravských Budějovic

  14:25aktualizováno  14:25
Stavbaři ráno pustili veřejnost na dokončovaný obchvat Moravských Budějovic. Na autostrádě se tak vyřádili především cyklisté a in-line bruslaři, pro které byl připravený i závod. Zájemci se mohli zúčastnit také organizovaného pěšího pochodu po šest kilometrů dlouhé trase.

Bruslaři na novém obchvatu Moravských Budějovic. | foto: Anna Vavríková, MAFRA

Na obchvat od rána mířily davy lidí. "My jsme hned ráno vyrazili na kolech z Litohoře. To je kousek od Budějovic. Vytáhly nás vnučky. Je to nádhera. Po takovém povrchu to jede samo. Zatím jsme zdolali několik kilometrů," líčila lehce zadýchaná 62 letá babička Marie Špačková, kterou doprovázel manžel a dvě vnučky.

Mezi sportovně oděnými lidmi se vyjímali dva muži na stařičkých bicyklech. "Mně a kolu je dohromady 150 let. Kolo pochází z roku 1931. Je hotovou raritou. Tuto jízdu po novém obchvatu jsme si já i kolo pěkně užili," řekl člen klubu Jaroměřičtí velocipedisté František Chlubna. Po moderním obchvatu se projel na historickém kole ozdobené stylovým deštníčkem. Také sám jezdec se oblékl ve stylu 30. let minulého století.

Nová silnice však byla rájem především pro in-line bruslaře. "Jezdí se tu výborně. Lépe než na normální silnici. Už jsem si projel celý obchvat a pojedu znovu," těšil se čtrnáctiletý Vojtěch Čeřovský.

Bruslaři na novém obchvatu Moravských Budějovic.

Obyvatelé Moravských Budějovic čekali na obchvat desítky let. Centrem města totiž vede vytížená mezinárodní spojnice mezi rakouskými hranicemi, Jihlavou a Prahou.

"To, že obchvat konečně stojí, je výborné. Mám barák přímo u silnice. Nejhorší jsou kamiony. Ty teď budou jezdit po obchvatu mimo zástavbu. Uleví se nám," reagovala Karla Vojtěchová, která také přišla na obhlídku.

Běžci na novém obchvatu Moravských Budějovic.

Autostráda po víkendovém křtu přivítá řidiče 27. října. Stavbaři ještě musejí dodělat terénní úpravy. Stavba trvala 29 měsíců a stála 1,2 miliardy korun. Obchvat měří 6,3 kilometru. Je zde pět mostů, z toho 470 metrů dlouhá estakáda, dvě mimoúrovňové křižovatky a přes 700 metrů dlouhá protihluková stěna.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Chrudimská školka nabízí speciální zázemí pro děti s poruchou autistického...
Úřady hledají do školky nezapsané předškoláky. Rodičům hrozí pokuty

Roli detektivů si během prázdnin museli vyzkoušet úředníci odboru školství městských úřadů na Vysočině. Snaží se totiž najít rodiče dětí, kteří své pětileté...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Opilec v dodávce kličkoval před houkající sanitou. Její řidič ho zastavil

Řidiči sanity přepravující pod výstražnými světly pacienta do nemocnice se podařilo zastavit opilého řidiče. Ten s dodávkou kličkoval na silnici před...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Řidička narazila do auta a ujela, pak nadýchala skoro pět promile

Bezmála pět promile alkoholu v dechu měla řidička, která v pátek večer bourala ve Žďáru nad Sázavou. Od drobné nehody ujela, o pár ulic dál však zastavila a z...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.