"Jsme už začleněni do Čech? Nebo prodal dopravní podnik tajně dopravu?" táží se redaktoři Bildu. Fotografovi, který autobus s českou značkou vyfotil, deník vyplatil padesát eur.
"Článek v Bildu je psán takovou bulvární formou. Autobus byl zapůjčen na testování do dopravního podniku v Drážďanech. Skutečně tam jezdil s českou značkou, protože se jednalo o testovací vůz," vysvětluje marketingový ředitel Tedomu, Vlado Murár.
A bude v něm české pivo, ptají se Němci
V Drážďanech ovšem bylo ze žlutého českého autobusu pozdvižení. Šéf tamního dopravního podniku Reiner Zieschank musel vysvětlovat, že autobus je skutečně v úplném pořádku a je v zájmu místních, aby takové autobusy v budoucnu ve městě jezdily.
V internetové diskusi pod článkem si stejně do Čechů rýpnuli. "A budou tam točit české pivo a podávat knedlíky? A může tam člověk nastoupit normálně oblečený, nebo na sobě musí mít tepláky," popichuje Čechy jeden z návštěvníků webu.
Chceme na západ, říká Tedom
Nyní už autobus "nedráždí" Drážďany, ale jiné německé město Oscherleben. I tam mají o tuzemský autobus zájem. A poté, co skončí svoji štaci, přesune se dál na západ. "Od září bude zapůjčen na testování do několika dopravních podniků ve Francii," uvedl Murár.
Autobusy Tedomu zatím vozí lidi spíš ve střední a východní Evropě, na západě kontinentu jsou poměrně neznámé. "My se nyní snažíme vystrčit růžky směrem na západ. Rádi bychom prorazili na tomto trhu," vysvětlil Murár, proč pendlují tyto autobusy po Německu a chystají se do jiných zemí. Tedom zaměstnává zhruba 600 lidí a vyrábí autobusy na plynový i dieslový pohon.