Salámový adventní kalendář

Salámový adventní kalendář | foto: Archiv výrobce

Adventní kalendáře mají i tvar uheráku nebo pivní basy. Bez čokolády

  • 5
Každý prosincový den si podle rysky uříznout kolečko salámu. I tak dnes může vypadat čekání na Vánoce s adventním kalendářem. Další možnosti nabízejí výrobci piva, třeba každý den prezentaci jiné značky.

Adventní salám Polický uherák vyrábí společnost Pejskar. Milovníci uzenin najdou na střívku předtištěné čárky, kolik si mohou den po dni ukrojit. U každého dne je navíc uvedeno jméno z prosincového kalendáře, kdo má právě svátek.

„Chtěli jsme vymyslet něco předvánočního. Když se děti v adventní době těší každý den na čokoládu z kalendáře, tak chlapi by se mohli těšit na kolečko salámu,“ popsal nápad obchodní ředitel firmy Milan Veverka.

Příprava začíná už v létě

S přípravou výroby adventního salámu začínají vždy už v létě. Vedle kalendáře ve tvaru štangle, který stojí kolem stokoruny, nabízejí též salámy v krabičkách s čertem a Mikulášem.

Do výroby adventních kalendářů se pouštějí i recesisté, kteří mají rádi pivo. Třeba si na bednu nalepí papír s čísly dní. Pak mají další důvod, proč v prosinci sáhnout po lahvi. Další pivaři to dělají ještě jednodušeji. Pouze si nalepí na zátky nálepky s čísly prosincových dnů.

I jihlavské pivo Ježek je součástí jednoho netradičního a pořádně těžkého kalendáře.

„Jeho princip je obdobný jako u čokoládových adventních kalendářů. Na každý den od 5. do 24. prosince je pro jeho majitele připravena jedna lahev. Lidé tak mají šanci ochutnat piva z různých regionálních pivovarů skupiny Pivovary Lobkowicz,“ uvedla mluvčí společnosti Renata Melíšková.

Vedle domácího Ježka tak kalendář nabízí den po dni srovnání, jak se vaří pivo v Brně, Protivíně, Uherském Brodě či ve Vysokém Chlumci. Cena kalendáře je kolem 349 korun.

Salám vysočina má tvar zvonku

Kdo má rád salám vysočina, může ho mít v adventní době ve svátečním tvaru zvonku.

„Nabízíme tyto netradiční zvonky v rámci naší limitované edice. Při výrobě používáme ručně šitá střeva od řemeslnických mistrů z Poličky. Každý kus projde jejich rukou. Je to ryze česká výroba,“ popsala Marcela Niklová z Masokombinátu Polička.

Na trh vždy posílají v předvánočním období tisíce salámových zvonků o váze kolem čtyř set gramů.

„Těší se to na trhu opravdu velmi dobré odezvě,“ doplnila Marcela Niklová. Před Velikonocemi pak stejný výrobce nabízí tradičně jinou limitovanou edici - zajíčky ze salámu.