Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Adventní kalendáře mají i tvar uheráku nebo pivní basy. Bez čokolády

  16:06aktualizováno  16:06
Každý prosincový den si podle rysky uříznout kolečko salámu. I tak dnes může vypadat čekání na Vánoce s adventním kalendářem. Další možnosti nabízejí výrobci piva, třeba každý den prezentaci jiné značky.

Salámový adventní kalendář | foto: Archiv výrobce

Adventní salám Polický uherák vyrábí společnost Pejskar. Milovníci uzenin najdou na střívku předtištěné čárky, kolik si mohou den po dni ukrojit. U každého dne je navíc uvedeno jméno z prosincového kalendáře, kdo má právě svátek.

„Chtěli jsme vymyslet něco předvánočního. Když se děti v adventní době těší každý den na čokoládu z kalendáře, tak chlapi by se mohli těšit na kolečko salámu,“ popsal nápad obchodní ředitel firmy Milan Veverka.

Příprava začíná už v létě

S přípravou výroby adventního salámu začínají vždy už v létě. Vedle kalendáře ve tvaru štangle, který stojí kolem stokoruny, nabízejí též salámy v krabičkách s čertem a Mikulášem.

Do výroby adventních kalendářů se pouštějí i recesisté, kteří mají rádi pivo. Třeba si na bednu nalepí papír s čísly dní. Pak mají další důvod, proč v prosinci sáhnout po lahvi. Další pivaři to dělají ještě jednodušeji. Pouze si nalepí na zátky nálepky s čísly prosincových dnů.

I jihlavské pivo Ježek je součástí jednoho netradičního a pořádně těžkého kalendáře.

„Jeho princip je obdobný jako u čokoládových adventních kalendářů. Na každý den od 5. do 24. prosince je pro jeho majitele připravena jedna lahev. Lidé tak mají šanci ochutnat piva z různých regionálních pivovarů skupiny Pivovary Lobkowicz,“ uvedla mluvčí společnosti Renata Melíšková.

Vedle domácího Ježka tak kalendář nabízí den po dni srovnání, jak se vaří pivo v Brně, Protivíně, Uherském Brodě či ve Vysokém Chlumci. Cena kalendáře je kolem 349 korun.

Salám vysočina má tvar zvonku

Kdo má rád salám vysočina, může ho mít v adventní době ve svátečním tvaru zvonku.

„Nabízíme tyto netradiční zvonky v rámci naší limitované edice. Při výrobě používáme ručně šitá střeva od řemeslnických mistrů z Poličky. Každý kus projde jejich rukou. Je to ryze česká výroba,“ popsala Marcela Niklová z Masokombinátu Polička.

Na trh vždy posílají v předvánočním období tisíce salámových zvonků o váze kolem čtyř set gramů.

„Těší se to na trhu opravdu velmi dobré odezvě,“ doplnila Marcela Niklová. Před Velikonocemi pak stejný výrobce nabízí tradičně jinou limitovanou edici - zajíčky ze salámu.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Hasiči v Jihlavě likvidují požár společnosti na výrobu dřeva. Oheň zasáhl halu...
Ranní požár v továrně na zpracování dřeva už hasiči zlikvidovali

Od čtvrté hodiny ranní bojovali hasiči v Jihlavě s požárem, který vypukl v tamní továrně na zpracování dřeva. Plameny zachvátily halu a dopravníky uvnitř...  celý článek

„Z Vysočiny je 99 procent našich pacientů,“ říká šéf jihlavského kardiocentra...
Největší počet infarktů bývá v pondělí ráno, dočetl se jihlavský lékař

Jednadvacet let už usíná s mobilem u lůžka. Každou chvíli totiž může telefon zazvonit a známý hlas službu konajícího lékaře kardiologické jednotky intenzivní...  celý článek

Šimon Mareček patří k největším talentům českého orientačního běhu, což...
Zvítězily geny. Orientační běh ochutnával talent z Vysočiny už v kočárku

Studuje sportovní gymnázium v Novém Městě na Moravě, přičemž nejvíc ho baví tělocvik a zeměpis. A není divu. Letos patnáctiletý rodák z Nového Města na Moravě...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.