České dálnice brázdí letka šestiválcových limuzín vyzbrojená k chytání hříšníků.
Kdo víc šlape na plyn, má na policejní stíhačky už pomyslný radar. Původní flotila passatů R36 byla identifikovatelná ještě docela jednoduše.
Vrcholové provedení hýřící chromem a dalšími specifickými znaky není na českých silnicích tak obvyklé. Manažerům firmy kupují přece jen méně bonvivánské verze než ty s benzinovým šestiválcem.
Poznávacím znamením jsou tedy hlavně chromové lišty na zádi, tříprostorová karoserie (sedan) a zatmavená okna. Passaty R36 nastoupily k policii skoro přesně před pěti lety, 16. prosince 2008.
To posily letky, které dorazily před rokem a půl, jsou záludnější. Aktuální passat už verzi R36 nemá. Šestiválcové provedení, které má dálniční policie, tak vypadá jako našňořený klasický passat. A kromě sedanů uniformu oblékly i kombíky.
Policejní passat má ale jedno specifikum, které ostatní nemají. Na střeše má klasickou prutovou anténu, dlouhý šlahoun, jaký mívala auta roky, má na konci střechy uprostřed. Moderní passat má totiž malou anténu ve tvaru jakési ploutvičky.
Dlouhou anténu mají všechny superby, které nastoupily tento týden do služby k policii.
A anténa prozradí i nejnovější přírůstek do dálniční letky Škodu Superb. I nové vozy dálniční policie mají dlouhé antény na střeše jako jediné. Potvrzuje to i Radek Donner z pražského dealerství škodovek NH CAR: "Klasickou prutovou anténu už superb nemá. Má jen malou ploutvičku." Dalším poznávacím znamením mohou být i černá okna, ta má však na superbu každý třetí.
Při pozornějším ohledání ještě odhalíte světelné houkačky a radar schovaný pod předním nárazníkem.
Šnečí jízda
Hlavním poznávacím znamením policejních jestřábů však zůstává hlavně styl jízdy. Plouží se většinou osmdesátkou až stovkou pravým pruhem, číhají schovaní mezi kamiony anebo rovnou postávají na nájezdech na bíle šrafovaných plochách nebo v odstavném pruhu.
Ukázka policejních vozů VW Passat R36:
26. srpna 2011 |